ZUS uruchomił e – wizyty także w języku migowym PJM
Od 16 lutego osoby głuche i niedosłyszące
mogą porozmawiać z ekspertem ZUS przez internet także
w języku migowym. Szacuje się, że liczba Głuchych osób w Polsce sięga około 500
tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna
często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych
osobach ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM.
Od października ubiegłego roku klienci Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych mogą umawiać się na e-wizytę
w ZUS. Codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset
osób. Podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy
z pracownikiem ZUS klienci mogą załatwiać swoje sprawy w ZUS bez konieczności
wychodzenia z domu. Wystarczy połączenie internetowe i urządzenie z kamerą i
mikrofonem np. telefon, komputer, tablet.
Klienci mogą w ten sposób pozyskać informacje dotyczące emerytur i rent,
zasiłków, kwestii związanych
z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE. Uzyskają również
informacje w zakresie świadczeń międzynarodowych. Teraz osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na
konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent – informuje Krystyna Michałek, rzecznik
regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl/e-wizyta wybrać „umów się na e-wizytę”,
a następnie w prawym górnym rogu wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”.
W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz zaznaczyć jej termin.
Warto dodać, że e-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowaliśmy kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego